این آلام را بغض هم جواب کرده است...

این سماجت عجیب
پافشاری شگفت دردهاست
دردهای آشنا
دردهای بومی غریب
دردهای خانگی
دردهای کهنه ی لجوج

اولین قلم
حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است
پس چگونه سرنوشت ناگزیر خویش را رها کنم؟
درد
رنگ و بوی غنچه ی دل است
پس چگونه من
رنگ و بوی غنچه را ز برگ های تو به توی آن
جدا کنم؟
دفتر مرا
دست درد می زند ورق
شعر تازه ی مرا
درد گفته است
درد هم شنفته است
پس در این میانه من
از چه حرف می زنم؟

درد حرف نیست
درد نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟
( مرحوم قیصر )

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

دیپلم آصی!

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۴۱ ب.ظ

دوران دانشجویی است و یک فصل امتحان. وقتی می آید بِن کل فلج مان می کند! حالا ما که روزی 30  ساعت درس میخوندیم، ولی خب برای دل خوشی "فصل امتحانات" بازم می خونیم! این روزها همچنین سوژه برای مطلب زدن کم نیست، اما حوصله و فراق بال می خواهد و تحقیق. چند مطلب نصف و نیم آماده هم دارم، اما فعلا حس می کنم باید جا بیافتند!

القصه این پست را می نویسم برای اهل ظرافت! ایشانی که فرمودند ما تحریم های جدید (که تحریم چند فرد حقیقی و چند شرکت است) را ناقض توافق نامه ژنو نمی دانیم و این در ادامه ی تحریم های قبلی است! عجبا! یعنی شما همان حرف های سنای آمریکا را قبول دارید و عیناً تکرار می کنید!؟ یعنی ساز و کار تحریم ها را به رسمیت می شناسید که اینچنین اظهار می کنید!؟ یعنی اگر با همین شدت(!!) پیش بروید تا 6 ماه دیگر اعتماد سازی انجام شده و تحریم ها لغو می شود!؟ فکر نمی کنید که شما در خوش بینی دچار افراط هستید!؟



اصلا فرض کنید که مردم ما، یکهو از روی یکی از سیارات دور دست روی زمین ظاهر شده اند، آن وقت یکی آمده بهشان گفته: "ما به شما مشکوکیم! باید ابهامات ما را برطرف کنید!" حالا این ملت تازه ظاهر شده باید برود از کی بپرسد و تحقیق کند که این عمو قلدره چه سابقه ای دارد! و منظورش از این بهانه گیری ها چیست!؟ خب باید به تاریخ مراجعه کند. ما که اینطور فکر میکنیم! شاید شما آینده ای می بینید که فراتر از معادلات تاریخی است! و حقا که چنین است: العاقبة للمتقین...

پ.ن : همین یک حرف جناب ظریف در باب تحریم ها، می تونه بزرگترین دستاورد توافق ژنو برای غربی ها باشه!

پ.ن : نوشتن پست های سیاسی رو زیاد نمی پسندم ولی این مساله هم سیاسی است، هم فرهنگی، هم ارزشی، هم ایمانی، هم اقتصادی.... همونطوری که هیچ کس در حفاظت از مرزهای این کشور نباید کوچکترین تردیدی کنه،در حفاظت از دستاوردهای این ملت هم همینطور باید باشه، چه اینکه برای بدست آوردن شون شهیدها داده شده.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۷
اسماعیل

نظرات  (۱۲)

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۷ پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز
با سلام خدمت شما وبلاگ نویس فرهیخته  
مطلب شما در وبلاگستان پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز درج گردید
 http://rahyabnews.com/Pages/News-31356.aspx

لطفا بادرج لینک و لوگوی رهیاب نیوز ما را در ادامه راه یاری فرمایید
و من الله توفیق
سلام....

ار هوای شورش داری....بسم الله


یا علی
 سلام... اربعین تسلیت
************************
  شرح حدیث....آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه....
 
حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند:
همان طور که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی­شوند، محبّت و دل بستگی به خداوند نیز با محبّت و دل بستگی به دنیا جمع نمی­شوند.
 
شرح حدیث: خیلی زیبایی در این روایت دیده می­شود. انسان اگر بخواهد بفهمد حبّ به خدا دارد یا نه، راهش چیست؟‌ این امری نیست که هفته­ای و ماهی یا سالی یک بار پیش بیاید، بلکه انسان در هر روز چندین بار بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار می­گیرد؛ آن هم نه فقط بُعد وجودی او، بلکه تمام ابعاد وجودیش مثل قلب، عقل، اعضاء و جوارح، دست، پا، زبان، گوش، چشم و حتّی خطورات ذهنیّه او مثل دروغ، غیبت، تهمت، مال حرام خواری، نگاه به نامحرم و... انسان ببیند کدام را انتخاب می­کند امر الهی را انتخاب می­کند که نور است، یعنی محبّت و دوستی به خداوند را، یا این که معصیت را انتخاب می­کند که ظلمت و تاریکی و محبّت و دل بستگی به دنیاست؟
‌ نور و ظلمت در یک جا جمع نمی­شوند و دل ظرف محبّت خداوند است و دو شیء و دو چیز در او جای نمی­گیرد، محبّت و دل بستگی به خداوند یعنی نورانیّت، نشاط، آرامش، برکت، نیکوکاری. و محبّت و دل بستگی به دنیا، یعنی ظلمت، تاریکی، اضطراب، افسردگی، فساد، گناه و معصیت. حالا انسان ببیند در شبانه روز زندگی خود چه چیز را انتخاب می­کند؟‌ این از عمل انسان معلوم می­شود. آیا دل را در اختیار صاحب خانۀ با محبت خود و انجام فرامین او قرار داده­ایم؟ یا اینکه با نافرمانی، معصیت و گناه صاحب خانه را از دل بیرون کرده به مستأجر و یا بالاتر به غاصبی که محبّت دنیا و شیطان است داده و دل را بیمار کرده­ایم؟
انسانی که کارهای شیطانی انجام می­دهد و می­گوید خدا را دوست دارم، حرفش یک دروغ و فریب شیطان است. او دل را به شیطان تحویل داده است. البته چون خداوند کریم، مهربان و توّاب است، انسان می­تواند با توبه و انجام اعمال نیک دل خود را از شیطان پس گرفته و ظرف محبّت خدا کند.
[1]غرر الحِکَم و دُرر الکَلِم، صفحه 141، روایت 2513
****************
  آقا مجتبی...
http://zareh.blog.ir/post/268
 

۰۸ دی ۹۲ ، ۱۵:۴۳ سجاد مؤذنی

به نام خدا
سلام دوستان
یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود ، بدون تعارف
به نظرتون چرا دیگه هیچ کس حاضر نیست که اسم بچه‌اش رو «غضنفر» بزاره؟!
(غضنفر: شیر، مرد با صلابت، شجاع؛ از القاب امیرالمؤمنین علیه السلام).
بله، چون به مرور زمان اینقدر توی جوک‌هامون لقب غضنفر رو مسخره کردیم که
می‌ترسیم وقتی بچه‌مون بزرگ بشه همه بهش بخندن

چرا بعضی‌ها به نام‌های مبارک امامان نهم و دهم علیهما السلام، می‌خندن؟!
چون هرجا معتادی بود اسمش رو می‌ذاشتیم «نقی» (= پاکیزه و تمیز) یا «تقی»
(آتقی) (= با تقوا و پرهیزگار) و اصلا هم حواسمون نبود که چه می‌کنیم
اگر تونستید به من بگید که چرا به اجناسی که از مد افتاده می‌گیم «جواد»
(به آدم پرت میگیم جواتی)؟!!! مگه بین «جواد = بخشنده و با سخاوت» و از
مد افتادن یک جنس رابطه‌ای هست؟

چه کسی اولین بار جوک‌های اصغری و اکبری رو ساخت؟ منظورش چی بود؟و...
ما چرا حساسیت نشان ندادیم؟
شاید دقت نکرده باشید؛ مدتی داشتند در جوک‌های ترکی، کنیه «ابوالفضل» را وارد میکردند...
شما را به خدا و خواهش می‌کنم اگه می‌کردید، دیگه این کارها رو نکنید که
بقیه هم جرأت نکنند که مقدّسات را مسخره کنند و هرکس هم این کار رو کرد
لااقل یه تذکر زبانی مؤدبانه بدید (جوک، علیه قومیتها اشکال شرعی داره چه
برسه که اسامی والقاب ائمه هم درش گنجونده بشه).
حالا هم اگه قبول دارید که این کارها اشتباه بوده و اگه خجالت نمی‌کشید
از اینکه بقیه بهتون بگن اُمّل، این ایمیل رو برای دوستاتون بفرستید،
بدون اینکه بعضی از ایمیل‌های دوستاتون رو از فهرست خارج کنید!!!!
و
1. اگه ایمیل یا پیامکی حاوی این اسامی مقدس بود، فروارد نکنیم و یا
اسامی رو حتما تغییر بدیم و به فرستنده هم به بهترین زبان، تذکر بدیم.
2. اگر در جمعی بودیم که کسی با این کلمات جوکی تعریف کرد یا به نحو بدی
از این اسامی استفاده کرد، واکنش ما با دیگران متفاوت باشه، طوری باشه که
گوینده متوجه بشه ما از این کار خوشمان نیامد و این کار درست نیست.
ممنون که وقت گذاشتید و اندیشه کردید؛ با رعایت این نکته ساده، شاید چند
سال دیگه خبری از این استهزاء (القاب ائمه) نباشه. ان شاء الله.
وحرف آخـر:
فرق اروپایی‌هایی که کاریکاتور رسول خدا وائمه رو میکشن، با مایی که
القاب آنها را در جوک‌هایمان استفاده میکنیم چیه؟

سلام.
شرح حدیثی از مرحوم آقا مجتبی تهرانی ره

.....
روایتی از پیغمبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم) منقول است که حضرت فرمودند: مودّت و محبّت ما اهل‌بیت را لازم بدارید، یعنی هیچ‌گاه از مودّت و محبّت ما اهل‌بیت غفلت نکنید، هیچ‌وقت. «الْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ»، لازم بگیرید، نعوذ بالله، دلهایتان حتّی لحظه و آنی از موّدت و محبّت ما خالی نباشد. روایت، مفصّل است. در عبارت دیگر حضرت می‌فرماید: «وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ»، قسم به آن موجودی که جان من در دست قدرت اوست، یعنی قسم به خداوند، «لَا یَنْتَفِعُ عَبْدٌ بِعَمَلِهِ»، اعمال نیک هیچ بنده‌ای به او سودی نمی‌بخشد، «إِلَّا بِمَعْرِفَتنا»، مگر اینکه نسبت به ما معرفت داشته باشد، یعنی ما را برحقّ بداند.
در این‌جا می‌خواهم نکته‌ای را عرض کنم: در باب اعمال نیکی که جنبة الهی و رنگ معنوی به آن‌ها می‌دهیم، قبولی اعمال هر مسلمانی، هرکس می‌خواهد باشد، و نورانیّت و اثرگذاریِ عمل نیکش روی خودش، بستگی دارد به پیوندش با اهل بیت(علیهم‌السلام). چون اعمال نیکی که انسان انجام می‌دهد، روی خودِ کنندةکار اثر دارد و این اثر گذاری غیر از مسألة قیامت و بهشت و ... است. این اثری است که روی خودش می‌گذارد و در نتیجه به انسانیّت و الهیّت نزدیک می‌شود. مثلاً در مورد نماز، هم پاداش داریم و هم اثری که خود نماز روی انسان می‌گذارد که به واسطة آن برای انسان نورانیّت باطنیّه می‌آورد، حال چه قبولی عمل نیک و چه نورانیّت و اثرگذاریش روی عاملش، بستگی به پیوند عامل با اهل بیت دارد. لذا اگر شخص با آن‌ها پیوند نداشته باشد؛ یعنی از نظر قلبی مودّت و از نظر ظاهری، معرفت به حقانیّت آن‌ها نداشته باشد، عملش اثرگزاری ندارد. پس دو مطلب شد. من حرف‌هایم را می زنم، می‌خواهید بفهمید ، می‌خواهید نفهمید. وظیفة من گفتن است.
 البتّه این بحث در عبادات هست که: مؤمنی که مثلاً از نظر اعتقادی، معتقد است، امّا پیوند با اهل بیت ندارد، روز قیامت مؤاخذه‌اش نمی‌کنند که چرا نماز نخواندی و بعد او را جهنّم ببرند. امّا این‌گونه نیست که او را به أعلی علییّن بهشت هم ببرند. چون مسائل معنوی و اعمالی که انسان انجام می‌دهد، آن‌گاه اثربخش و نافع است که این پیوند با اهل بیت برقرار باشد.
امالی مفید ص 140 – بحارالانوار ج27 ص193
****
قتنه ...http://zareh.blog.ir/post/275

ما که با حرف زدن به جایی نرسیدیم! اما شما نوشتن رو ادامه بده یه چیزی میشی!! :)
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۹:۲۱ تـــا به تـــا
سلام

حضرت یوسف بارها به خود می گفت که آیا با وجود برادران تنومندی که من دارم کسی جرأت آسیب زدن به من را خواهد داشت؟

وقتی برادرانش او را به چاه انداختند فهمید جز خدانباید به کسی امید داشته باشد

=======================

به دیدن وبلاگ ما هم بیایید

۱۸ دی ۹۲ ، ۱۵:۰۲ مازیار عجمی
http://mahdi-yar.blog.ir/1392/04/21/%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%B6%DB%8C%D8%A8
۱۹ دی ۹۲ ، ۰۲:۱۹ تـــا به تـــا
سلام

حدیث  امام صادق علیه‏ السلام :

گناهی که نعمت‏ها را تغییر مى ‏دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهى که پشیمانى مى‏ آورد، قتل است. گناهى که گرفتارى ایجاد مى ‏کند، ظلم است. گناهى که آبرو مى‏ بَرد، شرابخوارى است. گناهى که جلوى روزى را مى‏ گیرد، زناست. گناهى که مرگ را شتاب مى ‏بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهى که مانع استجابت دعا مى‏ شود و زندگى را تیره و تار مى ‏کند، نافرمانى از پدر مادر است.
علل الشرایع ج 2، ص 584

سلام...
عیدتان خجسته...

پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:

 ما من ساعة تمر بابن آدم لم یذکر الله فیها الا حسر علیها یوم القیامة
ترجمه:
ساعتی بی ذکر خدای بر آدمی زاد نگذرد مگر روز قیامت بر آن حسرت خورد .
منبع: کنز العمال ، ج ۱ ، ص ۴۲۴ ، ح۱۸۱۹

http://zareh.blog.ir

سلام... ببینید ما در صدر اسلام هم مذاکره و هم صلح داشتیم,منظورم واقعیات هست...یعنی مردم واقعا تحت فشار هستند با این وضع اقتصاد نمیشه دوام آورد ,تا الان هم همه فضل خدا بوده ,نظرم اینه که باید صبر کرد ومشکلات کشور را دقیق دید و البته مردمی که متاسفانه خیلی ... باور کنید دردمردم داشتن توفیق است! هرچه داریم از دردمندی است, به امید خدا ...
۰۱ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۸ تـــا به تـــا
خدایا اگر دستبند تجمّل، نمی‌بست دست کمانگیر ما را
کسی تا قیامت نمی‌کرد پیدا، از آن گوشه کهکشان تیر ما را
ولی خسته بودیم و یاران همدل، به نانی گرفتند شمشیر ما را
ولی خسته بودیم و می‌برد توفان، تمام شکوه اساطیر ما را

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">