این آلام را بغض هم جواب کرده است...

این سماجت عجیب
پافشاری شگفت دردهاست
دردهای آشنا
دردهای بومی غریب
دردهای خانگی
دردهای کهنه ی لجوج

اولین قلم
حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است
پس چگونه سرنوشت ناگزیر خویش را رها کنم؟
درد
رنگ و بوی غنچه ی دل است
پس چگونه من
رنگ و بوی غنچه را ز برگ های تو به توی آن
جدا کنم؟
دفتر مرا
دست درد می زند ورق
شعر تازه ی مرا
درد گفته است
درد هم شنفته است
پس در این میانه من
از چه حرف می زنم؟

درد حرف نیست
درد نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟
( مرحوم قیصر )

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

بوی علم ها

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۵۳ ب.ظ

باز هم پژواک گام کیست این ؟

برعلم ها موج نام کیست این ؟

عقل‌ها مست جنون کیستند ؟

عشق ها گریان خون کیستند ؟

بر علم‌ها پاره‌های دل چراست ؟

موج نام یا «ابو فاضل» چراست ؟

کوچه ها از دسته ها یک دست شد

باد از بوی عَلَم ها مست شد

«اندک اندک جمع مستان می رسند

اندک اندک می پرستان می رسند»

کوچه‌ای از سینه هاتان واکنید

« نَک بتان با آبدستان می‌رسند»

دف زنان ، رقصان و واویلا کنان

نرم نرمک بند گیسو واکنان

جانشان خم های پر خون آمده

مویشان رگهای بیرون آمده

بی‌خبر از بندها ، پیوندها

دور اندازند ، گیسو بندها

بی‌خبر از عقل‌های خانگی

عشق می‌ورزند با دیوانگی

تکیه در بوی شهادت ، بوی خون

موج گیسو ، موج رگ ، موج جنون

یک طرف بوی علم ها می وزد

یک طرف طوفان غم‌ها می‌وزد

بازهم پژواک گام کیست این ؟

برعلم‌ها موج نام کیست این ؟

 

                                             «عبد الجبار کاکایی»

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۱
اسماعیل

نظرات  (۲)

کم گریه کن

شاعر : کمال مومنی

کم گریه کن که گریه امانت بریده است
گویا که وقت رفتن بابا رسیده است

حق داری از غمش به سرو سینه می زنی
چون مثل او کسی به دو عالم ندیده است

در روز آخرش چه شده این چنین نبی
جز اهل بیت تو زهمه دل بریده است

بر روی سینه اش حسنین ناله می زنند
اشکش بر ای هر دو زغم ها چکیده است

برگو که مرتضی چه شنیده کنار او
رنگش چنین زطرح مسائل پریده است

اینجا همه برای شما گریه می کنند
چون از سقیفه بوی جسارت وزیده است

این روزها به پشت در خانه ات مرو
گویا عدو که نقشه ی قتلت کشیده است

جان حسین و جان حسن جان مرتضی
کم گریه کن که گریه امانت بریده است
......................................................................
ایام سوگواری بر شما تسلیت...

سلام....
منتظر هدیه شما هستم...

http://zareh.blog.ir/post/282

ربیع الاول مبارکتان باد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">